Tuesday, May 18, 2010

The Devine Book.. Membongkar keagungan Allah..

Aku rasa mesti ramai diantara korang yang dah tengok documentary "The Divine Book" ini.. Apa2 pon, aku just nak share kepada sape2 yang tak tau. Benda ni aku dapat dalam pertengahan tahun lepas. Satu documentary yang aku rasa sangat2 bagus la kita yang banyak leka kat dunia ni.. <-- tuju untuk diri sendiri. :P

Documentary ni ada dalam 10 episod yang mana tiap-tiap satunya ade topik khusus yang tersendiri.. Ada yang menceritakan perbandingan agama Islam dengan agama-agama yang dibawa oleh nabi2 lain. Tapi yang lebih penting, kebanyakkan kisah-kisah yang dimuatkan ni menceritakan bagaimana beberapa individu non-muslim akhirnya memeluk Islam kerana kehebatan sains yang terkandung di dalam al-Quran. Pada asalnya, mereka hanya pengkaji sains tetapi akhirnya tertewas dengan fakta logik yang telah terpamer semenjak 1400 tahun yang lalu. Itulah kehebatan kalam bicara Allah SWT.

Aku post episode 1 untuk tatapan korang.. Sambungan2 episode 2 hingga 10 boleh korang tekan je kat youtube tu.. Selamat menonton..






No comments:

Post a Comment