Thursday, May 13, 2010

Tips Pemakanan Untuk Atlet

Untuk pengetahuan korg, aku takde la berapa health conscious sangat sampai nak jaga badan kaw kaw.. Haha.. Tapi ade la sedikit dua dikit ilmu didada ni yang boleh dikongsi bersama memandangkan aku ni da lebih setahun jugak terjebak dengan dunia membina badan (takde la bagus sangat).. Kalau nak bandingkan dengan badan Ben, memang aku ni kira baru2 lagi la.. ^_^

Ape2 pon, berikut aku listkan beberapa petua dan cara terbaik untuk siapa2 yang berminat nak menceburi bidang ini.. cehhh~ aku listkan secara kasar tau. Jangan ikut bulat2.. Lain org lain pemakanannye. :P

Amalan Makanan Aku

Sarapan Pagi
Protein Shake + multivit
Telur 3 biji (tak kesah goreng, rebus, halfcooked)
Nasi/ Roti/ Mee

Lunch
Makan nasi
Lauk ayam (wajib untuk sumber protein masa kat gym nanti)
Sayur

Pre-Workout
Protein Shake + creatine (30mins before gym)
Telur 3 biji (kalau aku rajin)

Post-Workout
Protein Shake + creatine + multivit (1hr after gym)
Telur 5 biji


Nanti aku postkan pulak rutin2 harian yang biase aku buat di gym k?? ^_^

No comments:

Post a Comment